start shopping

zondag 28 februari 2010

De buit van de beurs!

Gister ben ik met twee vriendinnen naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest. Het was weer een feestje! 's Morgens ging het nog prima maar na de middag werd het wel heel erg druk en tegen 3 uur hadden wij het helemaal bekeken. Je kon niet meer goed bij de kraampjes komen omdat er hordes dames  en een enkele heer voorstonden. Wij zijn over Staphorst naar huis gereden maar eerst nog even in Staphorst bij Waanders lekker wat gegeten.

Ik heb een leuk punnikklosje gekocht om mijn restjes garen te verwerken. Daar punnik ik nu dikke draden van en die wil ik weer gaan weven. Misschien leuk om eens een tas o.i.d. van te maken.
Het rechterbolletje op de foto heb ik gister al gepunnikt.

Verder bij Bart en Francis, de belgische heren, 5 klosjes linnen gekocht. Ik heb nog nooit met linnen geweven dus wil het graag eens uitproberen.

Bij Textielwerk Wol en Zo even gezellig gepraat met een dame van wie ik net daarvoor een leuk bandweefgetouwtje had gekregen. Het was ook daar behoorlijk druk. Ik heb er een mooie streng wol gekocht, ik vind de kleuren prachtig voor het voorjaar.

Dan nog twee boeken. Het boek Swedish swatches heb ik op de beurs geruild met iemand tegen een boek van mezelf. Leuk is dat, wel iets nieuws en het kost je niks.  De Knitted wild animals vond ik zo leuk dat ik hem wel mee moest nemen!

Dan nog een foto van mijn garenkast. Eergister stonden hier nog glazen in maar daar heb ik een ander plekje voor gevonden. Links bovenin ligt alle cottolin, daar rechts van alle linnen, die oranje kleuren kreeg ik van de dame waar ik mijn weefgetouw van gekocht heb. Onderin wat wol en katoen. Ik vind het een feest om de kastdeur open te doen en het allemaal te zien liggen.
En denk nu niet dat dit alles is....... In de kelder staan nog een paar dozen vol garen, allemaal gekregen. Veel klossen waarvan ik denk, wat moet ik er in vredesnaam mee?? Rare kleuren, niet sterk genoeg enz.
Iemand een idee??? Laat maar horen!


3 opmerkingen:

  1. He Giny, leuk verhaal over de handwerkbeurs. Zo'n 'automatisch'punnikklosje heb ik ook. Je zou restgarens kunnen gebruiken om daar dik garen mee te punnikken en daarvan leuke badmatten o.i.d. weven. Gekke kleuren zou je ook kunnen verven. Idee?
    groet
    betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was dus gezellig en druk op de beurs. Ik had ook zo graag heen gewild maar dat kwam er even niet van. Jammer maar gelukkig komt Rotterdam ook weer.
    Wat een leuk idee om die restgarens met je nieuwe punnikklosje op te werken en er dan iets van weven. Een 'vodden' kleed of zo. Ik heb dat eens een duitser of oostenrijker zien doen. Jaaaaaaaaaaren terug op de weefkring. Hij punnikte zich suf op een gewoon houten klosje en daar weefde hij (of zij, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer) vloerkleden van. Ze hadden wat voorbeelden mee en dat was erg fraai.
    Veel plezier met je 'garenkast' heb je nu niet het gevoel dat je die kast gewoon open wilt laten staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig idee om van de restjes "garen" te punnikken en er dan mee te gaan weven.
    dat kun je misschien ook met die "wat moet ik ermee " garens uit de kelder doen?!
    De Merci was erg lekker! Veel plezier met je bandweefgetouwtje.
    Doe je kalm aan met de wilde dieren uit het boekje?
    O ja: ik geen extra streng meer kunnen vinden van je roze/groene garen.
    Groetjes en tot snel

    BeantwoordenVerwijderen