start shopping

donderdag 25 februari 2010

Het begin is er.

En dit is dan het begin van het kleed. Zelf vind ik het wel leuk worden . Het is in elk geval heel erg leuk om te doen.
Ik merk wel dat het zwaar werk is om al die stroken te snijden maar om eerlijk te zijn is mijn rolmes ook niet zo scherp meer. Gelukkig ga ik a.s. zaterdag naar de handwerkbeurs in Zwolle , daar moet ik maar even een nieuw mesje voor in mijn rolmes kopen.
Ik heb nu ongeveer genoeg voor de helft, dat weef ik eerst maar op en dan ga ik weer verder met snijden.
Ik heb alle stroken met textiellijm aan elkaar geplakt, eerst schuin afsnijden dan plakken, en gelijk oprollen. Dat werkt prima, ik kan mooi doorweven en hoef niet steeds een nieuwe strook erin te leggen.
Het word lichtblauw, dan een smal strookje rood en dan wit/beige, weer een smal strookje rood enz.
Ik denk dat het effect van de strepen in de schering ook wel leuk word.

zoals jullie kunnen zien is het gewoon linnenbinding. Vooral omdat het mijn eerste is wil ik het niet te druk maken.


2 opmerkingen:

  1. Wowh, slimme tip met die textiellijm. Ik moet nog veel leren over dit soort kleden weven zie ik al. Ik blijf gewoon je blog volgen dan kom ik er vast wel. Maar vooral omdat ik benieuwd ben hoe dit gaat worden. Ziet er veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je vroeg op wat voor getouw ik weef. Ik ben helemaal blij met mijn Louet 'David 70', ik heb hem al jaren en weef er prima op. Het is een volwaardig, compacht weefgetouw en ik moet zeggen dat het vehaaltje wat Louet erbij heeft staan wat mij betreft helemaal klopt. Ik heb geen aandelen hoor, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen