start shopping

dinsdag 9 februari 2010

Leuk dagje!

Vandaag ben ik samen met een vriendin bij iemand op bezoek geweest die heel veel van weven af weet. Zij weeft inmiddels al 35 jaar en heeft dus heel veel ervaring. We hebben heerlijk op de computer gespeeld met het programma Winweef   http://www.winweef.nl/  een heel leuk programma om weefpatronen mee te maken. Ik heb nog  veel te leren en wie weet schaf ik het programma nog wel eens aan.

Voorlopig heb ik mij in elk geval opgegeven voor een beginnerscursus. Niet om te leren hoe ik het getouw moet opzetten, dat weet ik inmiddels al, maar om te leren hoe patronen precies werken, welke garens wanneer enz. kneepjes van het vak die je alleen maar kunt leren van iemand die het al jaren doet en die weet hoe alles werkt.

Toen ik vanmiddag weer thuis kwam lag daar een hele stapel Vav magazines op mij te wachten. Wel 29 !! stuks. Vanavond ga ik heerlijk zitten lezen.

Dit kleed heb ik een tijdje geleden al geweven, het is een katoenen schering en een soort voddenstrips inslag, die vodden zijn dan weer gemaakt van geweven kleden waardoor je de "haren" krijgt.

Hier nog een detail, ik denk als je dit in het groot maakt dat je dan ook een heel fijn vloerkleed zou hebben. Deze ligt gewoon op tafel, net zo gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten