start shopping

dinsdag 23 februari 2010

Verder met het aankleden van het getouw

Eerst zal ik even een paar vragen beantwoorden, als schering gebruik ik Venne katoenkoord Nell 12/6  .
Omdat mijn getouw in inches is gebruik ik 8 draden per inch (2,54 cm)

Zoals je op de bovenste foto kunt zien heb ik een lat die net zo lang is als het getouw breed. Ik haal de schering los van de achterboom en plak ze naast elkaar netjes op de lat vast. Die lat hang ik aan mijn getouw net achter de hevels, dus op dezelfde plek waar normaal gesproken je kruislatten zitten.
Dan haal ik vanaf de lat alles 1 per bundeltje los en rijg de draden door de hevels.


Nadat alles door de hevels is geregen, gaan de draden 1 voor 1 door het riet, in dit geval een riet van 8 openingen per inch. Dus 1 draad per opening.


Nadat alles door het riet geregen is, worden de bosjes garen aan de opboomdoek gebonden. Daarna kan het weven beginnen!!

O ja, ook voor mij is dit de eerste keer dat ik een voddenkleed ga weven, dus dit alles is ook voor mij maar afwachten hoe het gaat....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten