start shopping

vrijdag 2 januari 2015

Een nieuw jaar een nieuw begin.

Het is al weer een tijd geleden dat ik mijn laatste blogje schreef en sinds die tijd is er in weefgetouwenland een boel veranderd. 
Allereerst heb ik het damastgetouw verkocht. Dat was toch iets wat ik niet echt heel fijn vond weven. Ik weet nu hoe het werkt en dat is leuk, nu mag iemand anders er weer mee gaan spelen. 

Daarna kwam er een louet Delta met 12 schachten en 1.30 breed op mijn pad. Die heb ik gekocht van een oudere dame die stopte met weven. Ik kon hem kopen voor een tiende van de nieuwprijs en ben er heel erg blij mee. Er zit een klossenrek bij en alles wat je voor het opbomen nodig bent. Heel veel garens en mooie katoenen en linnen garens. 
Na een proeflap op 4 schachten, zie de foto hierboven, ben ik toe aan een project wat ik al heel graag eens wilde doen, een tafelkleed weven. 
dus nu ben ik aan het opbomen, 15 meter ketting 16/2 katoen. de inslag zal linnen zijn. en de breedte 1,26.
Het werkt fijn met het klossenrek en ik ben ook heel blij met mijn elektrische klossenwinder die ik deze zomer in Canada gekocht heb. 
Op de achtergrond is de louet Magic Dobby te zien, die ik in 2013 gekocht heb. Toen nog met kieslatjes erbij maar de elektronische interface zou in februari 2014 komen. Helaas duurde dat iets langer dan verwacht en kreeg ik hem pas in juli . Als goedmakertje mocht ik van Louet iets uitzoeken en dat is de Julia, het dubbeltraps spinnenwiel van Louet geworden. Heel aardig van Louet om dat zomaar weg te geven. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten