start shopping

donderdag 29 april 2010

Voorjaar, Spring

Dit zie ik als ik tegen 5 uur naar buiten kijk. Onze koeien komen allemaal in een lange rij naar huis toe lopen om gemolken te worden. Het is zo'n vertrouwd en heel rustgevend gezicht dat ik er graag naar mag kijken. Ik ben blij dat wij onze koeien niet het hele jaar door op stal houden maar dat ze , zodra het weer en het land goed zijn,  naar buiten gaan.

This is what I see when I look outside around 5 in the afternoon. Our cows all come home in a long line, to get milked. It is such a nice sight and very  peacefull , I love looking at it. I am so happy that our cows are not in the barn the whole year but that they go outside as soon as the weather and the fields are good.

Nog meer voorjaar, twee jonge geitjes ze hebben nog geen naam.
Even more spring, two newborn goats. We didn't name them yet.

Deze boom staat in onze tuin te bloeien.
This tree is blooming in our garden.

En ook de rododendrons beginnen te bloeien.
And these are also blooming, I wish I knew the english name but I don't.

Verder ben ik nog steeds niet aan het weven. Het weer is veel te mooi om binnen te zitten. Zodra het weer gaat regenen ga ik verder met inrijgen.

I am still not weaving. The weather is too nice to sit insite the house . As soon as it is going to rain again I will go further dressing the loom.

2 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes, giny, ben jaloers op dat uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Giny, je bent boerin! Geweldig. In mijn jonge jaren ben ik heel veel op de boerderij van mijn 'oom en tante' geweest, weeeeeeken gelogeerd en dus ook gewoon meegedraaid in het gezin. Heerlijk. Zo heerlijk zelfs dat de zoon en ik nog eens serieus gescharreld hebben maar we kenden elkaar te jong, te lang en te goed. (ik heb ook met hem op school gezeten) Eigenlijk was hij meer een soort broer. Maar ik voel me toch wel een beetje een parttime-boerendochter.
    Met dit mooie weer ben ik ook niet echt te porren om mijn ketting te gaan haspelen. Wél denk ik erover om het hele spul op mijn nieuwe tweedehands Ashford getouwtje te zetten. Deze kan dan heerlijk buiten staan :-)

    Geniet van al het moois om je heen, groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen