start shopping

zaterdag 14 februari 2015

weven met een end feed schuitje/ weaving with an end feed shuttle

Sinds een paar dagen heb ik een Schacht end feed shuttle te leen, Wow! wat weeft dat fijn! Het linnen waarmee ik werk is nogal springerig en nu blijft het gewoon op de spoel zitten en rolt rustig af. 
Since a few days I am borrowing a Schacht end feed shuttle,Wow! I love weaving with an end feed shuttle, the linnen I have on my spool is now finally staying in place!

Doordat er twee schijfjes in zitten die voor de spanning op de draad zorgt kun je met dikkere en hele dunne draden weven. 
Becourse of the tensioner in the shuttle you can weave with very thin and a bit thicker threads. 

 Het hele weven gaat zo veel sneller omdat je niet op je zijkanten hoeft te letten.

The whole weaving process goes so much faster becourse you don't have to mind your sides. 
Als de spanning goed is trekken de zijkanten niet meer in. Is een strekker niet nodig en weef je zo een heel eind weg. Ik ben om! 
If you have the tension set right your sides will not pull in anymore , you don't need a stretcher and you can weave for hours! 

Nou zou ik ook heel graag zelf deze shuttles verkopen en heb ik onderzoek gedaan. Ik kwam uit bij Bluster Bay shuttles omdat ze zo mooi zijn. Ze een Honex tension systeem hebben en de punt van de schuit naar mijn mening iets beter door je weefwerk gaat en niet tegen je riet aan botst. Ook op internet lees ik goede recenties over deze shuttle. 

http://www.blusterbaywoodworks.com/shuttles/end-feed_shuttles.html

Ik ben dus bezig om deze shuttles hier naar Nederland te halen voor een redelijke prijs. Ik hoop dat het lukt!


I would love to start selling these end feed shuttles and I did some research. The best shuttles on the market right now are the Bluster Bay Shuttles

http://www.blusterbaywoodworks.com/shuttles/end-feed_shuttles.html

They have a Honex tension system and the ends of the shutle are a bit pointier so it flies through the shed better and doesn't clashes against your reed. 
I do hope to get these shuttles here for the Dutch market for a reasonable price. So keep your fingers crossed.


2 opmerkingen:

  1. Ziet er geweldig uit. Vooral enkeldraads linnen springt alle kanten op. Wat een uitvinding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. idd, en het gaat lukken ik mag mezelf nu dealer van Bluster Bay noemen de enige in Nederland . moet nog wel even een bestelling de deur uit doen maar dat gaat deze week gebeuren!

      Verwijderen