start shopping

maandag 19 maart 2012

Week van het weven en wat ik daarvoor maak.


Eindelijk ben ik weer eens lekker aan het weven.

Op onze weefkring wordt aan het eind van het seizoen altijd een materialen verkoop gehouden, zodat je goedkoop garens kunt kopen die een ander niet meer nodig heeft. Je mag zelf kiezen of je de opbrengst zelf houd of doneert aan de weefkring.

In September kocht ik dus een hele mooie 9 meter lange schering van 16/2 katoen.
In januari kwam ik er eindelijk aan toe om deze schering op mijn getouw te bomen en begon ik met doorrijgen.
En daar stond het dan, half doorgeregen een paar maand te wachten. Tot ik gister dacht en nu ga ik het afmaken!! Dus gisterochtend de resterende draden doorgeregen en door het riet geregen 12 draden per cm. Gistermiddag de trappers van mijn Spring aangebonden en aan het weven gegaan. Ik vind het een leuk patroon worden. Het is een keper op 8 schachten.




Het garen waarmee ik insla is een dunne slubkatoen.



Het is de bedoeling om er een stuk of 9 theedoeken van te maken die er allemaal iets anders uitzien. Dus ik wil inslaan met verschillende kleuren en materialen, ik heb ook nog mooi dun linnen liggen. En ook wil ik het patroon nog veranderen.
Vanaf 14 mei is hier in het noorden van Nederland de Week van het Weven, je kunt dan op meer dan 35 locaties verspreid over Groningen , Friesland en Drenthe terecht bij weefateliers, galeries, wolstudio's, wevers die samen iets doen, workshops enz... Het belooft een mooie week te worden en ik doe er samen met 2 andere dames ( Joke Blaauw en Gea Oord) aan mee.
Dus voor die tijd moeten deze doeken klaar zijn zodat ze mooi aan een lijntje kunnen hangen.
Natuurlijk zullen er bij ons behalve mijn doeken nog meer mooie weefwerken te zien zijn.

Meer informatie over de week van het weven is te vinden op.
http://www.week-van-het-weven.blogspot.com/

Ik zou zeggen, allemaal komen kijken, er is een hele routekaart gemaakt dus je kunt van te voren je route uitstippelen

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige doeken worden dat.
    Dat slubgaren is wel erg leuk lijkt me.
    Is dat uit voorraad of nog ergens te koop?
    Ik heb ook gehoord van de week van het weven en dat er in jullie hoek van het land veel aan gedaan wordt. leuk hoor, maar ik ben juist in Groningen geweest en ga in juni weer een weekje naar Weefschool de Golden Haand. Dus om dan nóg een keer die kant op te tuffen, met de huidige benzine prijzen maar niet :-)
    Anders was ik zeker bij je komen kijken.

    Weef-ze en fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marion, het is uit mijn voorraad, vraag me niet waar het weg komt. Ik zou het echt niet weten. Maar mocht je 100 gram willen hebben ik heb een klos van een kilo dus heel veel. Laat het me maar weten en mail je adres dan komt het naar je toe. (hoef er niks voor terug)Leuk de weefschool, ik ben er nog niet geweest maar het schijnt heel leuk te zijn
      groetjes Giny

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen