start shopping

donderdag 23 juni 2011

Lekker bezig , Having fun

Ook al schrijf ik niet zoveel, ik ben wel lekker bezig! Op de Jane staat een door mij geverfde schering van katoen, die ben ik aan het inslaan met linnen en het moeten met een beetje geluk 4 placemats worden.

Even though I don't write much I am buisy. On Jane I have a handdeyed warp, I did that myselfe, it is cotton. For the weft I use Linnen and if I am lucky I will have 4 placemats.



Het is leuk om te zien hoe de kleuren verlopen in de schering.
It is nice to see how the colors change in the warp.


Op de spring staat een sjaal, in schijndubbel weefsel. De schering is heel dunne katoen/viscose 14 draden per cm. de inslag is een heel dunne wollen draad uit de voorraad die ik een tijdje geleden heb opgekocht  uit iemands nalatenschap, ook het linnen waarmee ik de placemats insla komt uit die voorraad. In totaal had ik 26 grote dozen vol met garen heel veel wol, maar ook kant en klare scheringen, dikke katoen voor scheringen te maken om b.v. kleden mee te weven, linnen etc Ik heb er uit gezocht wat ik zelf heel mooi vond en dat ligt boven, 1 grote kast helemaal vol. De rest, nog 14 dozen,heb ik deze week op marktplaats gezet, Het zou leuk zijn als iemand anders er nog plezier van zou hebben.

On Spring I have a scarve in deflected double weave. The warp is a very thin cotton/viscose 14 threads per cm. the weft is a real thin woolen yarn witch I have bought from a family who's aunt or so had died, she was a weaver I bought her whole stash. The linnen I use for the placemats is also out of that stash
. I bought everything they had 26 big boxes full of woolen yarns. warp yarns, linnen etc. I check it all and took out the ones I really liked myselfe, one big cupboard full of yarn and the rest is up for sale, I hope someone else can have som pleasure with it. (still 14 boxes left!)





Met het mooie weer ben ik weer lekker buiten aan het spinnen geweest. Texelaar met Clun forest drie draads getwijnd , en daar worden nu sokken van gebreid.

With the nice weather we had I have been spinning outside a lot. This is Texel wool (real dutch) and Clun forest. Twined with 3 threads and I am making socks from it.




2 opmerkingen:

  1. Whow, jij bent inderdaad lekker bezig.
    Wat heerlijk dat we dit kunnen doen toch.
    Je kleuren zijn prachtig, van alletwee je weefsels. Echt heel mooi.

    Misschien regen dit weekend zodat we geen keus hebben dan weven?.................toch maar niet hihi.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gjeani,
    Wat een mooi weefsel, dat schijndubbel! Kan ik van jou misschien het patroon krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen