start shopping

dinsdag 1 maart 2011

Eindelijk wat nieuws. Finally something new.

Eerst was daar het nieuwe gasfornuis/oven. Mijn oude was versleten en er moest iets nieuws komen. Met dit toestel ben ik heel erg blij het is mooi en groot en met 4 kinderen die vrienden hebben die ook graag blijven eten heb ik genoeg ruimte om een grote maaltijd te koken. 
Het werkt perfect.

First there was a new stove. My old one was broken and I needed something new. I really love this stove, it is nice and big and with 4 kids who have friends that also want to eat here I have plenty of room to cook big meals.
It works perfect!

En toen was daar de schering voor het dubbelweefsel, nog steeds niet helemaal doorgeregen maar ik ben nu halverwege en hoop het deze week af te krijgen.

And than there was the warp for the double weaving. Still not finished but I hope to have it finished and ready to weave by the end of the week.


Voor de cursus bij Maria de Werker waar ik bij toeval in rolde heb ik een stukje geweven. Het thema is zonnig. Tja wat moet je daar nou mee ;-)), Warme kleuren, warme wol, er zitten inmiddels 4 proefstukjes op het getouw en ik hoop dat het goed is en dat ik er mee verder kan. Het weefsel moest een lance weefsel worden.

For a course I just started I had to weave and the theme was sunny, so you can think sunny colors , or the sun is warm so use warm yarns like wool.
 I have 4 tests done now. so I hope I can get further with this.




Volgende week is de laastste weefkring avond alweer, iedereen neemt mee wat ze dit jaar gemaakt heeft. Ik had nog een proeflapje liggen en daarvan maakte ik dit kleine tasje.
Ook was er een jaaropdracht, maak een kussen. Dat heb ik zo opgelost (zie foto hieronder)

Next week the weaversgroup I am member of has there last meeting for this season. We have a show and tell than. I had this small piece of test weaving and made this nice little bag out of it.
We also had to make a cushion/pillow this is what I made (see picture below)



en raad eens wat er nu in de oven staat?
And guess what is in the oven right now?


Lijkt dat niet lekker te worden? dat eten wij straks om 12 uur.
Doesn't that look good? we have it for lunch this afternoon.


4 opmerkingen:

  1. Oi Wat ben ik jaloers op je "kachel"! Wat een pronkjuweel. Dat brood ziet er ook goed uit, trouwens!
    Leuk ook het weefsel dat op je Jane staat.Bevalt het getouwtje je goed?
    Misschien dit weekend weer eens richting Drenthe.....als dochterlief uit Breda niet deze kant op komt.
    Groetjes,
    Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. THAT is a fearsome stove. I can only imagine some of the fine cooking that will come off and out of it for years to come. LOVE the pin cushion too.
    How was lunch? Looked yummy there baking that's for sure. So glad to see you back.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi fornuis zeg heerlijk zo groot...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig fornuis, super mooi. Wordt koken nóg leuker hihi.
    Je tasje is een schatje, de rest ook maar dit is wel super schattig.

    fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen